“Physics and Phantasma” pühendub fantaasia funktsioonile, tekkimisele ja meie vajadusele selle järele. Fantaseerimine on inimesele omane võime, mis ulatub kaugemale headusest ja kurjusest. Fantaasia on meie ihadele raamistik ja vajalik vahend selleks, et meist saaks terviklikud subjektid. Samal ajal on see ka iga revolutsioonilise potentsiaali ning rassistlike eelarvamuste aluseks. Antud lavastuses on see miski fantasmaatiline (*phantasmatic, ingl.k.) kaitsemehhnism, mis aitab meil aduda ebatäiusliku maailma vastuolusid.

Teater on tühi ruum, lihtsalt vaikiv raamistik, millesse me asetame oma teosed. Just see tühjus võimaldab meil jätta kõrvale geograafilised ja ajalised seaduspärad ning reisida ajas ja ruumis. See tühjus on hinnatud nii publiku kui ka loojate poolt. Lavastuses “Physics and Phantasma” on see tühjus tajutav ka millegi sügavalt dramaatilisena – tühjus, mida peab täitma, millegagi(!); millegi muu kui mittemillegagi; millegagi, mis on kaetud fantaasialooriga. Etendus, mängides fantaasia loomisega, proovib olla see loor. Loor, mis pannakse mängu publiku ja vaataja vahel.

Fantaseerimine on keelepõhine praktika. Seega kutsub Iggy Lond Malmborg meid etendusele, mis koosneb tervenisti sõnadest (või hoopis sõnade puudusest). Oma uues soolos töötab ta kergema ja vähem selgitava stiiliga, kui varasemates töödes. Tulemuseks on lavastus, kus Iggy poolt pakutud motiivid leiavad aset peamiselt vaataja kujutluses. Motiivid, mis varieeruvad kõige igapäevasematest fantasmilistest nägemustest kuni kõige süngemate, vägivaldsemate sügavusteni meie kujutlusvõimes.

Iggy Lond Malmborg (1987) is an actor and performance maker based in Malmö, Sweden. Though a formation in traditional acting (the Theatre academy of Malmö) his pieces span over a wide range of aesthetics and styles, both solo and collaborative work. His main artistic interest is to use the performance event as a model onto which the pieces discourse directly can be applied. By using strategies that can be compared to minimalism, he sheds light on the politics of theatre and read it as a hierarchical machine with (unconscious) patterns of inclusion and exclusion.
He is currently touring b o n e r, 99 Words for Void (duo with Maike Lond Malmborg) and Physics and Phantasma which have been presented in festivals and venues such as : Kanuti Gildi SAAL (Tallinn), Spielart (Münich), Baltic Circle (Helsinki), TnBA (Bordeaux), Baltoscandal (Rakvere), Auawirleben (Bern), Nanterre-Amandiers (Paris), FFT Düsseldorf, Bastard Festival (Trondheim), Sophiensäle (Berlin) and Nowy Teatr (Warsaw).
Since 2009 he is collaborating with Johannes Schmit (DE) under the name White on White. Between 2009-2016 they produced six autonomous works in a series. During the season 18/19 they produced Fuck Me ! (we didn’t make it) and Tyskland at Maxim Gorki Theater, Berlin.

NB! 26. märtsi etendusele järgneb vestlus kunstnikuga mida juhib Anders Härm. NB! Etendus sisaldab ebatsensuurset keelt, mis võib mõjuda solvavalt ning ei ole sobiv alla 18 aastastele.