Mitme kirjastuse uudisteoseid esitletakse performatiivne külg ees. Nende aktsioonide peategelaseks on raamat ja selle esitlemise võimalused.

ELSE LAGERSPETZ, LOORE SUNDJA
The Bible Hounds Songbook
Knock! Knock! Books

„The Bible Hounds Songbook” koondab kokku kolme seniavaldamata laulu kavandit, mis olid mõeldud saatma Bible Houndsi (e. k. Piiblipenide-) nimelist lastesaadet. Piiblipenid on fiktiivne B-kategooria animasari, mis oleks võinud sündida 1980ndate lõpu USA-s ning saada kristlike perekondade pühapäevahommikuseks meelelahutuseks. Nõukogude liidu järgses kristluse taasavastanud Baltikumis oleks Piiblipenid aga leidnud oluliselt rohkem kõlapinda kui oma sünnimaal. Sarja ainsat hooaega vürtsitasid muusikalised numbrid, mis olid tihti ootamatult julged ja kahemõttelised konservatiivse lastesaate kohta. Songbookis avavad Piiblipenide lõbusat ja absurdset maailma noodid, illustratsioonid ja sahtlissekirjutatud episoodide kirjeldused.

Knock! Knock! Books on Tallinnas ja Helsingis tegutsev iseseisev kirjastus, mis publitseerib väljamõeldud raamatuid. Viimase kahe aasta jooksul on Knock! Knock! Books osalenud raamatumessidel näiteks New Yorgis, Berliinis ja Helsingis ning välja andnud teoseid koostöös kirjastustega Lugemik ja Colorama.
knock-knock.ee/

24 pp
220 × 300 mm
Edition: 400
Offset printing
Staple bound
Inglise keeles
Autorid ja disain: Else Lagerspetz & Loore Sundja
Illustratsioonid: Linda Gajewski, Else Lagerspetz & Loore Sundja
Muusika: Bill Tolley, Mikko Lagerspetz, Else Lagerspetz & Loore Sundja
Lava: Bagnard and Kavivanar
Printed by Aktaprint
Published by Knock! Knock! Books in collaboration with Lugemik
ISBN 978-9949-7234-3-0
2018

MOVEMENT RESEARCH

Uues antoloogias, mille toimetajaks on Mårten Spångberg, vaadeldakse uuesti movement research’i (liikumise, liigutuse uurimus, uuringud, käsitlus), et algatada arutelusid keha, liikumise ja kehastatud teadmiste kohta meie kaasaegsetes ühiskondades. Raamat koosneb tantsijate ja koreograafide, aktivistide ja filosoofide kaastöödest, milles kõik lähtuvad liikumise ning liigutuse käsitlemisest.
Mida movement research tähendab tänapäeval? Mis on saanud kehalistest praktikatest, kui kõikjal maailmas peavad suurfirmad joogastuudioid? Mis on saanud keha suhtest iseenda ja maailmaga, kui selle mängumaa on suuresti sotsiaalmeedia? Mida kujutab endast keha teaduslik käsitlemine, kui identiteedist on saanud tarbeese? Mida tähendab enda eest hoolitsemine, kui neoliberaalne valitsus ihaldab sitkeid alluvaid? Kas keha võib täita alternatiivsete strateegiate ja vastupanu rolli? Käesolev raamat tõestab, et võib küll!

Toimetaja: Mårten Spångberg
Kaastöö: Tamara Antonijevic, Eleanor Bauer, Franco Berardi, Alice Chauchat, Yves Citton, Bojana Cvejic, Vanessa Desclaux, Mette Edvardsen, Tristan Garcia, Austin Gross, Graham Harman, Nikima Jagudajev, Anne Juren, Ana Juvanowich, Henrike Kohpeiß, Jennifer Lacey, Sri Louise, Mårten Spångberg, Ellen Söderhult
Kaastoimetajad: Moriah Evans, Lauren Bakst
Toetajad: The Swedish Art Council, Black Box theatre Oslo
Täname: Rootsi Suursaatkond Tallinnas

;PARANOIA PUBLISHING GROUP LTD

;paranoia publishing group ltd. on rahvusvaheline suurematsorti kirjastuskompanii

nimi tuleb soome-ugri sõnadest „para“ (ülim) ja „noid“ (varitseja)
nime puhul tekkiv tähendusnihe on iseloomulik kirjastuse fookusele, mille fookuses on kõige psühhootilisemad transborder dataflow'd, pöördumatult immanentsi ületavad deterritorialisatsioonid, metatähenduste breakbeat ning hallutsineerivad psühhogeograafiad

need on statistiliselt kõige normaalsemad tekstid kaasaja kirjastusturul
;paranoia eesmärk on vastutustundlik tegevus, tarbija rahulolu ja reaalsuse hävitamine.
www.paranoia.ee/

MARGE MONKO
Women of the World
Lugemik

Järjekorras neljas Marge Monko ja Lugemiku koostöös valminud trükis põhineb Monko videole „WoW” („Women of the World”), mida esimest korda näidati tema soolonäitusel “Stones Against Diamonds, Diamonds Against Stones” (kuraator Evelien Bracke) Tallinna Linnagaleriis, 12. jaanuarist kuni 11. veebruarini 2018.
Marge Monko uurib oma töödes iha fenomeni, reklaamitööstuses kasutatavaid koode ja strateegiaid, samuti naise kujutamist. Video lähtepunktiks oli firma De Beers 2003. a. reklaamikampaanias kasutatud lause „Kõik maailma naised, tõstke oma parem käsi". Ettevõte, mis siiani kontrollib suurt osa toorteemantide kaevandamisest ja levitamisest, oli selle kampaania sihtrühmaks valinud naised, kes saavad endale ise teemantsõrmuse ostmist lubada.
Video koosneb Hongkongis ja Antwerpenis filmitud materjalidest, 3D animatsioonidest, trükireklaamidest ja muust leidmaterjalist. Kaadritagune tekst keskendub De Beersi marketingi strateegiatele läbi erinevate aastakümnete, sealhulgas kuulsale sõnumile A Diamond is Forever ja müüdile, mille kohaselt teemantid on armastuse ja pühendumise sümbolid.
lugemik.ee

80 pp
140 × 245 mm
Edition: 400
Offset printing
Softcover
Inglise keeles
Tekst: Marge Monko
Graafiline disain: Indrek Sirkel
Set in Set in Gothic by Dinamo (Johannes Breyer & Fabian Harb), and EB Garamond
Printed by Tallinn Book Printers
Toetaja: Eesti Kultuurkapital
Published by Lugemik
ISBN 978-9949-7234-2-3
2018