Tartu tüdrukust saab Jaaval valge daam, daamist saab orhidee, mõisaprouast saab kunstnik, teenijast saab mõisaproua, mõisast saab NATO sõjaväebaas. Eesti rabasamblast saab Hollandi kasvanduses kuukinga kasvusubstraat... Kas turvas võiks olla lihtsalt sammal rabas ja orhidee lihtsalt taim looduses?
"Orchidelirium Expanded" on Kristina Normani filmitriloogia "Pelgupaik", "Rip-Off" ja "Janu" ning Eko Supriyanto filmi "Anggrek" (Orhidee) erilinastus koos filmidest välja kasvanud etendusega, mille käigus kantakse ette filmide tausta ja tähendusvälja avardavaid tekste.
Normani ja Supriyanto loominguline dialoog sai tõuke Eesti ja Indoneesia põimitud koloniaalajaloost. Filmide inspiratsiooniks oli Eesti päritolu botaanilise kunstniku ja orhideede koguja Emile Rosalie Saali eluloo ja loomingu taasavastamine. Aastatel 1899–1920 elas Emilie koos oma kirjanikust ja koloniaalametnikust abikaasa Andres Saaliga Indoneesias Jaava saarel, mis oli toona Hollandi asumaa, ning valmistas hulgaliselt botaanilisi joonistusi troopilisest taimestikust. Lavastus uurib, mis jääb peidetuks idealiseeritud ja eksootilisena esitletud taimede piltide varju.
Igale etendusele järgneb lühike vestlus.
Normani ja Supriyanto filmid valmisid näitusele „Orhideliirium. Isu külluse järele", mis esindas Eestit 59. rahvusvahelisel Veneetsia kunstibiennaalil (2022). Näitust kureeris Corina L. Apostol, kaaskunstnikuks oli Bita Razavi ja komissariks Maria Arusoo (KKEK). Normani filmide tootjaks on Rühm Pluss Null ja Supriyanto filmi tootis Eko's Dance & Sadiah Curates.
Kunstiharidusega Kristina Norman on võrdselt tegev nii kaasaegse kunsti kui dokumentaalfilmi alal. Tegeledes kollektiivse mälu, unustamise ja avaliku ruumi ja mälu seostega, otsib ta võimalusi, kuidas füüsiliselt või ka sümboolselt uuritavasse ruumi või teemasse siseneda. Enamus tema teoseid on esitatud video-installatsioonina, kuid performatiivsus ja kohaspetsiifilisus mängivad samuti tähtsat rolli. Ta esindas Eestit 2009. aasta Veneetsia Biennaalil. Normani viimased tööd tegelevad migratsiooni valupunktidega, keskendudes mälule ja avalikule arvamusele.