“OK. Mida iganes. Me oleme lihtsalt anti-poliitiliselt romantilised meie tegeliku sotsiaalse elu suhtes. Me ei ole poliitika eest vastutavad. Meie olemegi poliitika peamine antagonism, mis kangastub iga politiseerimise püüde, iga omavalitsuse rakendamise, iga iseseisva otsuse ja selle väärtusetu miniatuuri, iga tekkiva riigi taga ja selle peamine pesapaik.”
“The Undercommons” Stefano Harney & Fred Moten

Tere tulemast “Think Much. Cry Much.” etendusele. Etendusele, mis ei muuda sinu elu.

Sinu ohutuse nimel ei esitle see etendus pagulasi või ei ürita esile kutsuda empaatiat pagulaste või asüülitaotlejate suhtes. Sinu turvalisuse nimel ei ürita see etendus küündida inimkannatustest aru saamiseni. See ei seleta ära terrorismi, islamiusku või seksuaalset ahistamist avalikes kohtades.

See etendus toimib nii, et sa saaksid tunda end mugavalt, et sa ei peaks läbi elama, seda mida pagulane piiri ületades kogeb. Sa ei tunne end üldse nagu pagulane. See etendus ei loo hädaohuolukordi, nii et see ei seleta või paku lahendust pagulaskriisile. See ei maini sõna “kriis” üldse.

See etendus aitab sul tegeleda piiridega seotud rituaalidega ja piiride helikeskkonaga, et aru saada piiridest kui konstruktsioonidest. See etendus annab mõista, kuidas me kõik oleme piiride eest vastutavad.

Tere tulemast piirialale ja piiridele.
Tere tulemast “Think Much. Cry Much.” etendusele.

Rima Nadi on Berliinis resideeruv etenduskunstnik. Tema tööd paigutuvad vahealadele, mida ta samas ka küsimuse alla seab. Teda huvitab kuidas identiteet konstrueeritakse ja kuidas seda tajutakse, keskendudes meie keha elamiskogemusele. Ta on huvitatud keha haavatavusest seoses soo, turvalisuse, mobiilsuse ja represesentatsiooni politiseeritusega. Tema looming nii tegevusena kui artefaktina seab küsimuse alla stereotüüpe, keele ebaõnnestumisi ja nii tegelikke kui väljamõeldud piire.
Tema loomingut on esitletud Ameerika Ühendriikides, Euroopas ja Põhja Aafrikas. Samuti oli üks tema töödest esindatud Saksamaa ja Türgi akadeemikute, kunstnike ja aktivistide sümpoosiumi näitusel “Entangled Perspectives on Participatory Citizenship” Haus der Kulturen der Welt’is Berliinis 2015. aastal ning Tuneesia rahvusvahelisel feministliku kunsti festivalil Chouftouhonna.
Najdi on olnud residentuurides mitmel pool maailmas, muuhulgas ka Watermilli keskuse rahvusvahelises suveresidentuuri programmis 2011. aastal ning Sundance teatrilaboratooriumis Marokos. Hetkel on ta osaline projektis Urban Heat, mis on rahvusvahelise võrgustiku Festivals In Transition nelja aastane algatus, mida toetab Euroopa Kultuuriprogramm. Rima on ka CTM Radio Lab 2017 võitja.
www.rimanajdi.com