Jalajäljed lumel on anonüümsemad kui meie igapäevased harjumused ja tegevused. Iga liigutus jätab meist maha andmekogumid, mis jäävad kuhugi alles nagu sisalikutee kivil.
„...kuigi mee-eee seda ei nää-ää-ä-äe...“ (karjuda Tõnu Tepandi häälega)
Seega ma loodan, et keegi ei pahanda, kui teda Kanuti Gildi SAAL-i uksest sisenedes varjatult jälgima asutakse. Hoidke silmad lahti! Keegi fuajees (kohalikus keeles „metsas“) kohvijoomist teesklev ja teile vbl tuntud inimene jälgib teid silmanurgast. Erutav? Ärritav? Ahistav? Kui sa juba oled siin, siis sa ka osaled. Tegid just 6 sammu. Riputasid jope vasakult 35nda riidepuu peale. Noogutasid 3 korda vestluspartneri väite peale. Tundke ennast vabalt, numbrijada jääb teist maha niikuinii. Isegi kui te mitte midagi ei tee, on seda võimalik numbriliselt kirjeldada ümbritseva keskkonna muutuste kaudu. Sina istud peldikus, aga Madridi Real lööb selle aja jooksul 2 väravat. Ning keegi korjab sellegi numbri üles, salvestab ja rakendab. Antud olukorras teen seda mina ning iga teie kõige mõttetumgi liigutus hakkab mõjutama performance´i kulgu. Aga teie tahe ei otsusta siin midagi. Istuge kasvõi 27 minutit tualetis. Enne saalitulede kustumist ei ole teil aimugi, mis mõju on teie „kineetilisel jalajäljel“ tänaõhtusele performance´ile. Edasise teevad ära juba masinad, mateeria ja inimkeha. Teie töö on selleks korraks tehtud. Lõdvestuge! Nautige!

Erik Alalooga muusikalise eneseväljenduse nurgakiviks on analüütiline interaktsioon mateeria ning konstrueeritud originaalobjektidega. Kompositsiooni väikseimaks ühikuks ei ole mitte lõpuni puhastatud noot vaid perioodiliselt korduv muster.
Korduste käivitamiseks kasutab ta erinevaid meetodeid. Mootorid käivitavad ning hoiavad töös mehhaanilisi objekte, mille töötsüklid tekitavad selgelt eristatavaid helimustreid. Füüsiline mäng objektide ja materjalidega võimaldab kõige suuremal määral manipuleerida impulsi tugevuste, rütmide ja kiirustega ning varustada teos dünaamilisema improvisatsioonikihiga. Elektrooniliste looper´ite kasutamine võimaldab objektide töö kuuldavast tulemist välja korjata lühikesi helilõike ning nendest kombineerida erinevaid kogumeid.
Muusika – see on materjalide tugevusõpetus, deformatsiooni jälg, reflekside kiirendused, liigutuste füüsiline ergonoomika, eksituste meelevaldne rakendamine, katse-eksituse meetodi ülimuslikkus ning toores jõud.

Improtest on kontserdisari, mis toob kuulajateni improvisatsioonilise muusika nähtusi meilt ja mujalt. Sarja kontserdid toimuvad alates 2005. aastast kord kuus.