Mari-Liis Rebane, Jaanika Arum ja Helen Västrik "Õhk kahe liivatera vahel"
John Chantler (se)

"Õhk kahe liivatera vahel" on eksperimentaalne audio-performance, kus uuritakse heli ja materjalide koosloomet. Kasutades nii akustilisi võtteid kui võimendades uurimismaterjale ka kontaktmikrofonide läbi, süvenetakse liiva, vee ja klaasi varjatud heli struktuuridesse, luues ainulaadseid helikeskkondi, kus füüsilised objektid muutuvad loovateks heliallikateks. Teos kutsub kuulajaid süvenema erinevate materjalide peidetud helidesse ja nende võimesse kujundada ja kujutleda uusi tajutavaid maailmu.

Mari-Liis Rebane, Helen Västrik, Jaanika Arum on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia kaasaegse kunsti eriala. Nende koostöö sai alguse 2021. aastal Sakala 3 teatris esietendunud eksperimentaalsest helilavastusest "Eikellegi kõrb". Oma ühises kunstipraktikas on nad huvitatud materjalidele ja objektidele uute tähenduste ja keskkondade loomisest välise sekkumise mõjul.

Mari-Liis Rebane uurib heli kui mitmekülgset materjali, põimides interaktsiooni, dokumentatsiooni ja väljamõeldisi. Kunstnikuna huvitab Mari-Liisi, kuidas on võimalik domineeriva visuaalse meediumi kõrval kasutada heli narratiivi käivitava vahendina.

Helen Västrik on vabakutseline helikunstnik ja muusik, kellel on kõrgharidus nii fotograafia kui ka uue meedia erialal. Kunstivaldkonnas tegeleb Helen peamiselt performatiivsete heliinstallatsioonide loomisega.

Jaanika Arum on vabakutseline näitleja, kes on lõpetanud EMTA lavakunsti eriala. Kunstnikuna liigub ta oma töödes installatsiooni- ja performance-kunsti piirimail, seda nii galerii kui teatri kontekstis.

John Chantler on Rootsis Stockholmis elav muusik ja ürituste korraldaja, kes tegeleb helisünteesiga ja uurib erinevate infrastruktuuride esteetilisi mõjusid elektroonilise muusika esitamisele. Algselt Austraaliast pärit veetis ta kümme aastat Londonis, enne kui kolis 2014. aastal Rootsi, kus ta on juhtinud Stockholmis iga-aastast "teistsuguse muusika" festivali Edition ja juhib leibelit Fönstret, mis annab välja kohalike artistide muusikat ja materjali festivali arhiividest. Tema sooloteos "Tomorrow Is Too Late" (oktoober 2019, ROOM40) oli tellitud algselt Pariisis toimuva INA GRM 2018.a Présences Électronique festivali jaoks. John Chantleri viimane väljaanne "Hell Or High Water" (2023) on koostöö Daniel M Karlssoniga arvutijuhitava analoogsünteesi jaoks.