Avalikul showingul toob Laima publiku ette hapraid fragmente žestidest ja küsimustest, millega on residentuuri jooksul tegelenud ning kutsub publiku kohtumisteks avatud ruumi.
Ta kutsub meid tunnistama, kuidas otsuste tegemist mõjutab tahtmiste ja tungide mehaanika; kuidas enesetsensuuri sund mõjutab muutuda tahtjat ning kuidas seda sundi paljastada ning ümberkodeerida.
Pöörates pilgu sissepoole on Laima selle kuu jooksul on tegelenud süvitsi peamiselt muutumise momendi ja protsessiga, mitte nii väga selle teekonna lõpus välja kujunevate alteregodega. Teda huvitab kehas toimuv peenhäälestus ja tahe, mis eelneb transformatsioonile.
Kanuti Gildi SAALi residentuuri ajal on Laima Jaunzema jätkanud tööd Lizard Womani alter egodega – praktikaga, mida ta on arendnud alates 2021. aastast. Selle pakilisus väriseb eksistentsiaalses soovis saavutada mitu unistust korraga, kartes samas, et see võib olla võimatu.
Lizard Woman on isehakanud professor-e, mõistatuslik, letargiliselt vananev provokaator, kes liigub ja areneb erinevate alter egode vahel. Tema keha ja hääl muutuvad vistseraalseteks instrumentideks, et paljastada ja lahti harutada varjatud võimuvõitlusi, normaalsuse hierarhiaid ja mõistuse piiranguid. Läbi vaimukuse ja terava satiiri otsib ta teed tõsiste teemade vahel, põimides huumorit keerulistesse ideedesse, et muuta need nii äratuntavaks ja haaravaks.
Tegelase muutuvad alter egod ühendavad kriitilisi hüüdeid, et mõista seda võimatust, selle hävitavat pärandit laienenud kollektiivsest mälust.
Pühendumus naiselikele, tulnukatele, teistele kehadele.
Tema venitatud keha ja põlevad luud.
Tema düslektiline unistus lõpmatutest teadmistest.
Tema dominatrix-supervõime.
Laima Jaunzema on interdistsiplinaarselt töötav koreograaf. Tema looming navigeerib ebastabiilseil maastikeil keha, keele ja võimu vahel. Juzema on pärit Läti äärealadelt ja resideerub Riias. Ta töötab nii kohalikul kui ka rahvusvahelisel tasandil muutuvate formaatidega – üksikinterventsioonidest kollektiivsete sekkumisteni, ja teeb koostööd eri distsipliinide ja geograafiliste piirkondade vahel.
Ta loob ruumi refleksiooniks ja katkestusteks – püüdes alati dekonstrueerida teadmiste ja kohalolu hierarhiaid kaasaegse etenduskunsti valdkonnas.Jaunzema käsitleb koreograafiat kui mõtlemismeetodit – kehalist poeetikat, mis häirib, paljastab ja parandab mälu ja kehade seni avastamata keelte edasikandumist.
Laima on lõpetanud School for New Dance Development Amsterdamis (SNDO). Enne seda on ta õppinud tantsu Berliinis ja Taanis ning täiendanud end kaasaegse avaliku kunsti kureerimise alal HDK-Valandis Rootsis. Laima pälvis Dance Webi stipendiumi ImPulsTanzil 2024. aastal.