Kas ta pani tähele?

“Ma püüan eemaldada kõik
ebavajalikud fragmendid”
need võiks “jätta kõrvale”
mitte lont, vaid 1 cm

Kaugemad inimesetükid vaatavad
kuidas ta väänleb veel
hetked enne atrofeerumist
See pole nende otsustada
ja ma ütlen:
“Lähme ära, seal on ju teised inimesed juba ümber”

“Kui ta pea raiutakse valge liha küljest lahti
ja sünapsid lõigatakse läbi
karjatab ta elusolendina ometi midagi kõigest väest
Ta ei saa enam paari heita kellegagi -
olgugi et teda selleks loodi”*

Nii külmutati
igavikupikkune lihatükk
Õnneks nad otsustasid
et tal ei olnud otstarvet

Luule lavastaja kogumikust “Muinasjutuline philtrumi kaar”
*Taimi Pavesi kogumik “Unelmaid ketrav naine” (2020) väljavõte luuletusest “Sünapsi tilgad” Sumikura Mariko, Uemura Taeko, Tallinn: ARS Orientalis

Keset ootusi ja tabusid ei tea, kas muutust leinata või tähistada. On okei tunda leina. Etendus läheneb uue sajandi inforuumile ning kõneleb samasusest ning muutumise tähistamisest, arhivaalide mõttes on konkreetsed etapid ülimalt olulised. Noorus on kohustus muutuda, selle tähistamine - töö.

Eesti tuntud ilukirurg Peep Pree väidab, et “kogu maailmas on trend elada nüüd ja täna, teha kõike ja kohe.”** Üks subnasaalne huule tõstmine on vaid väike osa sellest, mida Zoom Boom endaga kaasa on toonud. “Ma ei usu, et naasmist loodusliku välimuse juurde tuleb. Iseasi on, kuivõrd keegi laseb end ajupesta,” kinnitab tunnustatud kirurg. Suuremad muutused ilmnevad pärast järk-järgulisi kompromisse, lisaks omavad paljud kompromissid pigem säilitamise eesmärki. Ühel hetkel ei liigu me enam edasi, vaid ainult talletame.

Teoreetiliselt võime vahetada välja kõik tükid, aga praktikas jäävad alles ikkagi need samad sada katkendlikku sümfooniat. Need kõlavad korraga, kuid osa meist neid ei kuule. Miks säilitada midagi, mis ei tööta? Nagu teist*** räägib keelt, mida mõistavad kõik maailma rahvad (kuigi nad üksteise keeltest aru ei saa), võiks ka meie avaneda: muutuda ja hoida alles see ürgne, meie esimene keel.

Me alustasime ülevalt ja nüüd oleme siin.

Ootame sind operatsioonijärgsele lavastusele ka siis, kui sa ei kuule.

** Kaasik, M. Ilukirurg Peep Pree: koroonaajal kasvas laulõikuste arv kolm korda! Eesti Ekspress, 2021
*** “Teist on inimene, kes on kindlasti veendunud ülima Olendi olemasolus, kes on sama hea ja võimas, kes on loonud kõik olendid, elavad, tundvad ning mõtlevad, peab neid üleval; kes nuhtleb kuritegude eest ilma julmuseta ja tasub voorustegusid headusega.” Voltaire “Filosoofiline sõnaraamat” (1986) Tallinn: Eesti Raamat

Elina Masing õppis tantsukunsti Tallinna Balletikoolis ja TÜ VKAs. Ta on vabakutseline satanistist kunstnik, kelle loomingus on keskne vastuoluliste teemade tõstatamine provokatiivsel ning tihtipeale naeruvääristaval moel. Elina Masing on tuntud ka oma muusikalise alter ego Valge Tüdrukuna. Oma varasemates projektides on autor uurinud vaatemängulisust, naiiveksperimentaalsust ning näilist valikuvabadust kui manipulatsiooni ja moraali küsimust. Tema töö “Maagiline Metamorfoos” ainuetendus 2020. aastal Tartu Interdistsiplinaari Festivali raames Tartu Elektriteatris ning see tähistab Masingu huvi algust muutumise ja duaalsuse vastu. Tema lõputöö “Spasibo Tebja” esietendus elektron.art platvormil mais 2021.


"Fairy Tale Arch" on kunstniku debüütlavastus pärast ülikooli lõpetamist.

Pressikajastus