Miks kureerida kollektiivselt? Kuidas olla seejuures efektiivne? Millised on erinevad kollektiivse kureerimise viisid? Sümpoosion kollektiivse kureerimise teemal vaatleb seda nii praktilisel kui ka teoreetilisel tasandil. Sümpoosion, mida modereerib Eva Neklyaeva, sisaldab avaettekannet Marta Keililt, paneeldiskussiooni, milles osalevad kuraatorid mitmelt poolt maailmast, ning ümarlaua vormis arutelusid väiksemates gruppides. Paneeldiskussiooni raames liituvad Neklyaeva ja Keiliga veel kuraatorid Sabine Cmelniski (Brüssel), Yoko Kawasaki (Kyoto), Maria Arusoo (Tallinn) ning Maarja Kalmre (Tallinn).
Päevakava:
11.00 Sissejuhatus SAAL Biennaali tiimilt
11.10 Marta Keili avaettekanne
12.00 Kohvipaus
12.15 Paneeldiskussioon
13.30 Lõunapaus
14.30 Ümarlauad väiksemates gruppides
15.45 Kohvipaus
16.00 Kokkuvõte
Päeva esimest poolt (sissejuhatus, avaettekanne, paneeldiskussioon) kantakse üle elektron.art lehel.
Eva Neklyaeva on kuraator, kelle üsna anti-distsiplinaarne praktika sisaldab otsinguid vabadushetkede ning kunstilise eneseväljenduse vormide vahepeal asuvate tähenduste järele, kirjutamist ning uurimust. Septembris 2023 alustab ta tööd etenduskunstide kuraatorina Gentis VIERNULVIERis. Lisaks kaaskureerib ta projekti “Samara Editions – performances by post”, korraldab Milanos naudinguteemaliste töötubade sarja Afterglow ning on Münchenis ka teatrifestivali SPIELART kaaskuraator. Tema praktika sisaldab Veneeetsias IUAV Ülikoolis etenduskunstide õpetamist ja kirjutamist ajakirjale various-artists.com. Oma töö eest on Neklyaeva pälvinud kaks TINFO auhinda innovatsiooni eest teatriväljal, Soome PEN Freedom of Speech auhinna ning ka Soome Seksuoloogide Ühenduse auhinna seksuaaltervisega tegelemise eest.
Marta Keil on etenduskunstide kuraator, dramaturg ja teatriteadlane, kes elab hetkel Hollandis Utrechtis. Tema kuraatori- ja uurimistöö eesmärkideks on etenduskunstide valdkonna institutsionaalsuse taasmõtestamine ja olemasolevate liitude säilitamine. Hiljuti kureeris ta kunstilist uurimust “Breaking the Spell”, mille kaasprodutsendid olid Residenz Schauspiel Leipzig, München Kammerspiele, Performing Arts Institute Varssavis ja VIERNULVIER Gentis, samuti on ta teinud projekti The Shakedown raames koostööd Läti Uue Teatri Instituudiga Riias ning Rosendal Teatriga Trondheimis. Ta avaldab regulaarselt tekste kuraatorluse ning institutsionaalsuse praktikatest ning on toimetanud mitmeid kureerimise ja kaasaegse koreograafia teemalisi raamatuid. Martal on doktorikraad kultuuriuuringutes ning ta peab regulaarselt loenguid kuraatorluse teemal, viimati Utrechti Ülikoolis ning Krakówis Jagielloni Ülikoolis. Ta on Varssavi Performing Arts Institute (InSzPer) kollektiivi asutajaliige.