Kui kõik on juba kirjutatud, kirjutame selle üle.
Arhiiv on kui keele tähestik, toormaterjal, millest luua uusi maailmu. Dokument omandab tähenduse ja kuuluvuse vaid kindlas kontekstis, olles ümbritsetud paljude teiste tekstidega.
Sel pühapäeval loome ise uued tähendused ja kontekstid, tuginedes Kanuti Gildi SAALi arhiivimaterjalidele. Viimase 20 aasta jooksul avaldatud kunstnike-kuraatorite tekste kasutades loome ise luulet, lugusid, esseesid.
See on mäng autorluse, ajaloo ja mäluga. Vastulause individualistlikule originaalsusele.
PS: Kokkuleppel loojatega kasutatakse loodud kollaaže residenturi showingul (kas nimeliselt, anonüümselt või varjunime alt). Pärast showningut – või mis tahes teisel hetkel – on võimalik oma kollaaž endale tagasi saada.
Septembri jooksul toimuvas residentuuris jätkab Bohdana oma (de)arhiveerimise metoodika edasiarendamist, otsides võimalusi teha seda hoolivalt. Selleks püüab ta ümber töödelda Kanuti Gildi SAALi arhiivi, mis on viimase 20 aasta jooksul keldrisse inimsilma eest peitu kuhjunud. Kasutades peamise tööriistana dokumenteerimist püüab ta kogunenud ja segi läinud mälestustega ruumi kirjutada.
Bohdana Korohod (s. 1997) on Ukraina päritolu iseseisev uurija ja interdistsiplinaarne kunstnik, kes elab ja töötab Eestis. Oma laiahaardelises, mitte veel väljakujunenud praktikas töötab ta leitud materjalide, tänavalt leitud esemete ning pealtkuuldud vestlustega, millesse suhtub kui (de)arhiveerimise protsessi materjali. Algupärase kunstitöö loomise asemel seab ta juba olemasolevat ootamatutesse paigutustesse. Seega on tema põhilisteks töövahenditeks dokumenteerimine, mida ta teostab teksti, foto ja videosalvestiste kaudu. Hetkel on tema kunstilise uurimuse kese kohalike ajalugude (de)arhiveerimise metoodika arendamises.
Alates 2020. aasta maikuust on ta osa eˉlektronist – platvormist, mis loob ja esitleb transdistsiplinaarseid töid/performance'eid nii füüsilisel kui ka virtuaalsel kujul.